Güven Sözlük - Güncel Başlıklar ve Entry'ler

3600

nushirevan nushirevan · 23.08.2021 20:42 · 229 · #76015
Cumhurbaşkanı Recep tayyip erdoğan'ın tüm memurlara vaad ettiği Ek gösterge derecesi. Başkanlık yarışını kazandı ama bu söz hâlen yerine getirilmiş değil. Toplu sözleşmeler imzalandı ama hâlen şifahen verilen sözlerden fazlası yok elde.
Upvote 3
Downvote 0
0

ülkemizde engelli vatandaşların sorunları

Nurse Nurse · 23.08.2021 17:00 · 137 · #76014
Bir kuzenim var 30 yaşında fakat 10 yaşındaki çocuktan farksız. Vücudundaki uzuvlarıda çok rahat kullanamıyor fakat öyle bir babaya sahip ki. Kullanamadığı uzvun eksikliğini babası tamamlıyor,yapmak istediği ve yapamadığı her şeyi babası önüne seriyor. İsmail yk ya aşık olan bu kızımızı babası konserine götürüp,ismail yk ile 5 dk görüşme randevusu sağlamıştı, hepsi 1 grubunun zirvede olduğu yıllar bu kızımız tüm kaset ve cd lerine sahipti,posterler,dergiler ve daha neler neler.. tatile çıkar,denize gider,gezdirilir,toplum içine çıkarılır,bol bol konuşturulur,sadece kendisi odasına çekilip kağıt yırtmak istediği zamanların dışında hep yanımızda oturur. Yazı yazar,dans eder ve en çok yemek yer. Mutfağa girmek dışında heryer betüle açık,serbest.

Bunu niye anlattım derseniz. Hep düşünürüm keşke böyle özel çocuklar böyle ilgili ailelere kısmet olsa. Hiç biri ziyan olmasa, hepsi hak ettiği gibi yaşasa. keşke...
Upvote 5
Downvote 0
3

ülkemizde engelli vatandaşların sorunları

nushirevan nushirevan · 21.08.2021 17:43 · 137 · #76009
Vardır ancak Engelli vatandaşlarımızın sorunları olmasının sebebi engeli olmadığını düşünen bizleriz. Özellikle engelli bireyin anne-babasının çocuğuna yaklaşımı bunu belirleyen önemli bir unsur. "Çocuk bizi dövüyor" diyor ebeveyn, doktor da ilaç tavsiye ediyor. Anne babası da, toplum baskısı ve kabullenememe yüzünden bu ilaçları vermekten imtina ediyor. Evet bazı ilaçlar, engelli bireyi sakinleştirmek adına ağzı salyalı bir bibloya çeviriyor, doğrudur. Ancak bu, bünyeye ve hastalık derecesine göre dozajı belirlenecek bir durum. Küçükken bedenini keşfedememiş çocuk, büyüdükçe ve hacim kazandıkça, çevresindeki akranların gelişiminin farkına varıyor, bu da sosyal hayata katılımında aşırıya kaçmasına ve uyumsuzlukla, şiddetle sonuçlanıyor. Selam veriyorsun, geliyor küt! koyuyor yumruğu böğrüne.. Art niyetli olduğundan mı, elbette değil, sosyal uyumu sağlayamadığı için böyle davranıyor çocuk. Muhtemelen o yumruktan önce anne baba çocuğu misafirler geldiğinde odasına kapatıyordur. Sosyal hizmetlerin "haftada şu kadar gün okula gelsin" tavsiyesini, konu komşu görmesin diye görmezden gelmiştir. İlaç vermiştir doktor, ilk hafta ağzından salya akıtıyor diye vazgeçmişlerdir. Ne yapacak enerjiyi bu çocuk? İlk sosyal etkileşimde aşırıya kaçması, böğrüne o yumruğu atması da bu yüzden. Hiç kızmayın ona, ana babasına da "engelli çocuğu var" diye acımayın. Çünkü onlar zaten bunu kabullenmedikleri için çocuk bu durumda! Günde 2 ilaç alıyorsa 1'e düşür. En olmadı gün aşırı ver ki, çocuk da rahatlasın, sosyal becerilerini geliştirsin, sen de sağda solda allah'ın bu imtihanı yüzünden utanma ey ebeveynler!
Upvote 6
Downvote 0
2

sinir

Mirpua Mirpua · 21.08.2021 01:40 · 160 · #76008
Beni yiyip bitiren duygu. Tepki vermeden sabretmeye çalışmam daha da yorucu. Neye sinirlendiysem tepkimi geceleri rüyamda veririm, olay anında değil. Bazen de etrafımdakilere negatif enerji saça saça geçiririm. Böyle durumlarda herkesten uzakta tek başıma yaşamak istiyorum sözlük. Kimse beni tanımasın, kimse selam vermesin, çoluk çocuk olmasın, yüksek sesle konuşan hiç kimse olmasın, emir kipiyle konuşanlar olmasın. Bir ben bir küçük evim. Ya kafayı yerim ya da kendimi bulurum ama asla sinirlenmem..
Upvote 4
Downvote 0
1

hudut namustur

nushirevan nushirevan · 20.08.2021 00:36 · 1524 · #76007
Bir grup gencin, ülkemize gelen göçmen akınlarına karşı prostesto için astığı pankart ve muhalefet tarafından onaylanan slogan.

Entry görseli


Peki hudut namus mudur? Bir yargıya varmadan önce sözü biraz inceleyelim. Sondan alalım, "namustur" diyerek; vazgeçilmez, dokunulamaz, kutsal kabul edilen bir tanımlama getiriliyor. Vatan toprağı kutsaldır yargısından hareketle, namus kavramı çabuk içselleştiriliyor. Yalnız, vatan toprağı demiyor dikkat edin: hudut diyor.. Yani sınır. Türkiye Cumhuriyeti topraklarını çevreleyen resmi sınırlardan bahsediyor. Aynı şey gibi görünse de, aslında değil.

Gelin biraz daha geriye gidelim: Ne demişti Mustafa Kemal? "yurtta sulh cihanda sulh" Zamanın şartlarına göre de doğru bir stratejiydi. Öyle ya, düvel-i muazzama'nın işgali altında, sulh çağrısı yapmamak cephe genişletmek anlamına gelirdi ki, zamanın güçsüz kuvvetsiz Türkiye'sinin kaldırabileceği bir yük değildi. Dolayısıyla "yurtta sulh cihanda sulh"tan oluşan dört kelimenin altındaki tek kelime ile savaşı bitirdik: taviz'di. Dönemin tüm anlaşmalarında, cihan imparatorluğunun savaşı sonlandırmak için tavizler verdiğini görürsünüz. Peki bu ilke, günümüz için geçerli mi?

Misal cihanda sulh ilkesi gereği Suriye ile sulh yapmak isteyelim: Kimyasal silahlarla milyonları öldürdüğü bm raporlarıyla kanıtlanan adamla el sıkışalım mı? Reyhanlı patlaması için istihbarat örgütünü kullanan, sırf düşmanlık etmek için pkk'nın bilimum koluyla birlikte çalışmış ve güneyde bir koridor kürt devletine müsade eden Esad'la?

Yunanistan'la sulh edelim mi? Cumhurbaşkanına askeri helikopterle ateş açan hainleri ve tüm fetö kaçaklarını kırmızı halıyla kabul eden Yunanistan'la? Meis adasından sınır çekerek Ege'de yaptığı gibi akdeniz'de de sana denizde hak tanımayan, Kıbrıs'lı türklerin anasının ak sütü gibi hakkı olan doğal yeraltı kaynaklarında hak sahibi olduğunu iddia edip, adada kendinden olmayana ambargo uygulayan Yunanistan'la?

Kimle sulha gidelim birader, yardım taşıyan mavi marmara'da masum insanları şehit eden, yarım yüzyıldır filistin halkına zulmeden israil ile mi sulh yapalım?

Cihanda sulh şöyle olur diyin, oturup konuşalım. Olmuyorsa da miadı dolmuş fikirleri dönüp bugüne dayatmayın. Sizin yaptığınızın tersini, yobaz dediğiniz adamlar yapıyor. Diş macunu ve fırça dişleri tertemiz ediyor ama adamlar misvak'tan başka bir şey kullanmayı reddediyor. Yurtta sulh, cihanda sulh ilkesini, güncellemeden bugüne dayatmak da aynı şey.

İşte hudut kavramı da burada başlıyor. Nedir hudut? Bilmem kaç milyon km²'lik vatan topraklarını çevreleyen haritadaki bir çizgi midir? Musul ve Kerkük'ü de içine alan Misak-ı milli sınırları mıdır? Yoksa tarihini arkana alıp, karşılıklı sevgi ve saygı hukukuna dayalı bir gönül birlikteliği midir? Somali bize yakın olduğu için mi yardım ediyoruz, yoksa zulümden kaçan müslümanlara, hıristiyan olduğu halde misafir eden habeş kralı'nın memleketi olduğu için vicdani bir vefa mı taşıyoruz? Çok mu seviyoruz Bosna'yı yoksa aliya izzet begoviç gibi bir kutup yıldızının emaneti olduğu için mi?

Velhasıl hudut namustur, evet, doğrudur beyler. Ancak sizin gördüğünüzü sandığınız hudut, cihan imparatorluğunun varisçileri olarak bizim için sadece çizgilerden ibaret. Bizim gönül hududumuz dünyayı çevreliyor ama bunu anlamanız henüz zor. Hani diyordu ya Fatih: "bizim kudretimizin ulaştığı yerlere onların hayalleri bile erişemez"
Upvote 5
Downvote 0
2

vivo

mahur mahur · 19.08.2021 14:23 · 749 · #76002
Şarkılı, müzikli, eğlenceli bir animasyon. Çocukken müzikallerden hiç hoşlanmaz, canım sıkılırdı. Ama şimdikiler çok farklı.
Upvote 3
Downvote 0
1

taliban

mahur mahur · 19.08.2021 14:17 · 238 · #76001
Din adına sömürüyü en üst seviyede yaşatan silahlı örgüt. Yetimhanede ki erkek çocuklarına tecavüzler, top sahalarında halkı zorlayarak mahkumları taşlayarak idamlar… Taliban değince ilk aklıma gelenler.
Upvote 2
Downvote 0
0